A gdzie ja to będę serwisował? Lista cargo-serwisów w Polsce


Jednym z pytań, które słyszę dość często od osób zainteresowanych rowerami cargo jest kwestia serwisowania i tego, że przecież to takie nietypowe rowery, więc nie wiadomo komu zlecić ich przegląd czy naprawę. Zazwyczaj odpowiadam, że rower cargo to nadal... tylko rower. Nadal ma łańcuch, biegi hamulce, szprychy, opony, więc większość napraw czy regulacji naprawdę leży w zakresie kompetencji przeciętnego serwisu rowerowego. A nawet w Waszych jeśli dotąd sami serwisowaliście rower. Oczywiście, jeśli mnie spytacie, nie zaprowadziłbym swojego cargo do pierwszej lepszej budy z narzędziami na osiedlu, do której nie mam zaufania :) Najważniejsze, żeby Wasz mechanik był po prostu doświadczony, dokształcał się i nie bał nietypowych zleceń.

Instagram: velotek.se

Wszystko zależy też od roweru. Jeżeli macie w swoim rowerze rozwiązania, które wymagają nieco większych kompetencji, np. piastę wielobiegową, hamulce hydrauliczne czy silnik elektryczny, to oczywiście warto sprawdzić czy dany serwis umie się z nimi obchodzić. Niektórzy producenci podzespołów przeprowadzają nawet specjalne szkolenia i certyfikacje dla serwisantów - dotyczy to zwłaszcza pracy z silnikami elektrycznymi Shimano, Bosch czy Yamaha. Nadal jednak nie są to kwestie związane z samym rowerem cargo, tylko z nieco bardziej zaawansowanymi podzespołami, które występują we wszystkich rowerach.

Praca z silnikiem elektrycznym.

Możecie oczywiście spotkać się z sytuacją, że serwis odmówi przyjęcia roweru (mi też się zdarzyło). Zazwyczaj jest to jednak umotywowane tym, że nie mają na niego miejsca! W takiej sytuacji, warto wcześniej przyjść lub zadzwonić i umówić się, że rower przyprowadzicie na naprawę rano i zabierzecie wieczorem tego samego dnia - problem przechowywania znika. Unikajcie też serwisowania na początku tzw. "sezonu rowerowego" czy przed długim weekendem. Ja sam robię przeglądy w okresie spokojniejszym, np. późną jesienią czy wczesną wiosną. W gorącym okresie zrobienie kilku zwykłych rowerów po prostu bardziej się serwisom opłaca niż zabawa z Waszym cargo.

Kolejna porada - nie bójcie się porozmawiać ze swoim serwisantem. Jeżeli dany rower widzi po raz pierwszy, pokażcie mu jak jest zbudowany. Pomóżcie mu - w internecie znajdziecie też manuale na stronach niektórych producentów cargo albo producentów podzespołów (np. instrukcję regulowania konkretnych hamulców). Ja sam, choć o rowerach wiem sporo, nie jestem też wybitnym specjalistą od mechaniki i nie znam wszystkich rodzajów gwintów, złączeń, linek itp. Wy też nie musicie, ale taka instrukcja (wydrukowana czy w PDF) może Waszemu serwisantowi czy serwisantce bardzo ułatwić życie.

Serwis rowerowy Rekibiker w Warszawie (fot. Feliks Szewczyk)

Niemniej, wracając do pierwszego pytania, mamy w Polsce coraz więcej rowerów cargo, a co za tym idzie, więcej serwisów, które mają z nimi doświadczenia. Postanowiłem z pomocą użytkowników facebookowej grupy Cargo Bike Poland, stworzyć listę serwisów, z którymi mają dobre doświadczenia i które określiliby jako "cargo bike friendly". Liczę na to, że lista będzie się rozrastać - jeżeli znacie lub prowadzicie taki serwis w Waszym mieście, dajcie znać - najlepiej przez facebooka - chętnie dopiszę do listy.

Gdynia

Old Bike Custom Workshop

Serwis Rowerowy RM 





 


Wrocław





Na koniec, materiał o tym jak mechanicy rowerowi są ważni i dlaczego należy szanować ich pracę ;)

Komentarze

  1. Usuńcie Bike republic, bo nic nie mają do rowerów cargo, serwis jest po schodach, więc problem z longjohnem. Opony tylko do górali. Dzwoniłem do nich to wszystko jest, podjechałem to nic nie ma. Na koniec nawet nie wiedzą że są tutaj umieszczeni.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawie napisane. Liczę na więcej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli chodzi o mnie to ja po prostu auta używam na co dzień do mojej pracy i muszę przyznać, że niestety w ostatnim czasie mnie zawodzi. Jak dla mnie dlatego bardzo ważną kwestią jest posiadanie kontaktu do pomocy drogowej http://drogowipomocnicy.pl/ gdyż już nie raz wyciągali mnie z opresji.

    OdpowiedzUsuń
  5. Sam serwis pojazdów mechanicznych raczej powinien sobie poradzić z każą usterką i jeszcze lepiej jak ona jest robiona w ramach ubezpieczenia. Właśnie dlatego jak czytałem na stronie https://kioskpolis.pl/ubezpieczenie-wypadkowe-auto-casco/ to dziś już zdecydowanie więcej wiem na temat samego autocasco.

    OdpowiedzUsuń
  6. No ja najczęściej korzystam z usług firmy transportowej https://transport-gdansk.pl/ gdyż wiem, że jest to firma godna zaufania. Tym bardziej, że właśnie mi zdarza się to, iż nagle muszę przetransportować kilka ważnych rzeczy i wiem, że oni mi nigdy nie odmówią.

    OdpowiedzUsuń
  7. W sumie ja raczej nie wyobrażam życia bez auta i muszę przyznać, że ważną sprawą jest to aby mieć świadomość co zrobić w momencie jakiejkolwiek awarii na drodze. Na pewno fajnie jest mieć numer do pomocy drogowej https://pomocdrogowagdansk.pl/ i jak dla mnie takie rzeczy są niezwykle istotne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny projekt. Jestem ciekaw jak jest na co dzień?

    OdpowiedzUsuń
  9. Akurat ja również jestem zdania, że dość istotną sprawą jest to aby przede wszystkim wiedzieć co zrobić jak nasz samochód w trasie ulegnie awarii. Wiem, że wezwanie pomocy drogowej http://www.pomocdrogowa.bialystok.pl/ w takiej sytuacji jest bardzo dobrym rozwiązaniem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Poniekąd jak dla mnie bardzo ważną sprawa jest również to aby wiedzieć dokładnie jak szybko każdy z nas może sprzedać samochód. Chcę powiedzieć, że skup aut kompletnych od https://kasacja-warszawa.pl/skup-aut-kompletnych/ jest faktycznie bardzo fajną opcją dla każdego z nas.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dość istotną sprawą jest właśnie to aby również wiedzieć jak de facto sprawdza się kwestia wzywania pomocy drogowej. Ja jestem zdania, ze zawsze warto jest skorzystać z usług https://www.pomocdrogowalublin.pl/ i jak najbardziej ja na takich sprawach się skupiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ogólnie samo posiadanie auta jest świetną sprawą, lecz wiadomo, że również taki pojazd może nam się zepsuć. W każdym razie ja mam zawsze kontakt do pomocy drogowej https://pomocdrogowagdynia.pl/ na której wiem, że można polegać.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bez względu na to, czy planujesz spokojną przejażdżkę nad morzem, czy też ekscytującą wycieczkę po zabytkowych dzielnicach Gdańska – mamy rowery dla Ciebie! Nasza wypożyczalnia rowerów Gdańsk oferuje różnorodne modele, dostosowane do każdego gustu i preferencji.

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedy ostatnio miałem awarię samochodu, skorzystałem z usług https://kuta-autoserwis.pl/ i byłem pod wrażeniem ich szybkiej i efektywnej pracy. Przyjechali w ekspresowym tempie, a ich profesjonalizm był na najwyższym poziomie. Zaoferowali kompleksową pomoc i doradztwo, co było dla mnie nieocenione. Jestem bardzo zadowolony z ich usług i na pewno będę ich polecał.

    OdpowiedzUsuń
  15. Warto mieć zawsze pod ręką namiary na sprawdzonego mechanika. W moim przypadku jest to serwis Mitsubishi Lublin: https://technotop.pl/mitsubishi/serwis-mitsubishi/ . Jestem z niego bardzo zadowolona i polecam także Wam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeśli planujecie zakup roweru to najlepiej poszperać po sieci. W sklepach internetowych można zakupić rower bez wychodzenia z domu. Uważam, że to bardzo wygodne.

    OdpowiedzUsuń
  17. W poszukiwaniu zaufanej stacji demontażu pojazdów natknąłem się na https://zlomujemy24h.pl/. To była strzał w dziesiątkę. Szybka wycena, bezproblemowy odbiór pojazdu i bezbłędna obsługa sprawiły, że cały proces zezłomowania był dla mnie bezstresowy. Cenię sobie profesjonalizm i uczciwość, z którymi zostałem potraktowany.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz