Martin ze Szwecji postanowił zbudować rower cargo na własne
potrzeby, ale jako inżynier podszedł do tematu trochę inaczej i tak powstał GinkGo Bike. Akurat
przyjechał z rodziną na wakacje w Tatry i ponieważ był przejazdem w Warszawie,
umówiliśmy się na wspólną przejażdżkę. Chyba jestem pierwszą osobą poza Szwecją, która miała okazję rower przetestować :-) Oto kilka subiektywnych wrażeń.
Design ramy od razu zwraca uwagę. Zamiast od standardowego cargo
wychodzi od konstrukcji roweru szosowego i stara się znaleźć w nim miejsce na
ładunek. Plusem tego rozwiązania są mniejsze opory toczenia przedniego koła,
przez co rower ma naprawdę dobre przyspieszenie – zupełnie jak w normalnej
szosie. Minus to nieco nietypowa przestrzeń ładunkowa – na razie jest wersja z
fotelikiem dla jednego dziecka. W przygotowaniu podwójna kanapa i wersja
bardziej towarowa ze skrzynią i panelami bocznymi. W ten sposób można wozić
dziecko do pewnego wieku (wzrostu). Ale od tego momentu może też już jeździć
samo…
Rower jest lekki (całość 15 kg!) i bardzo dobrze przyspiesza.
Hamuje też bardzo sprawnie przy pomocy tarczówek. Martin rozważa elektryfikację
na życzenie.
Jest to propozycja dla fanów sportowej sylwetki na rowerze –
jesteśmy mocno pochyleni do przodu i zależy nam na prędkości. Jak to w
konstrukcji szosowej, na wertepach i dziurach robi się już mniej przyjemnie, bo
rama jest sztywna (ale nie różni się to np. od jazdy Bullittem). Konstrukcja
ramy pozwala też… oszczędzić na materiałach, bo potrzebne jest mniej rurek, aby
całość usztywnić. Pełnowymiarowe koło eliminuje też częsty w long-johnach problem drgań przy dużych prędkościach.
Uważam, że konstrukcja udana, propozycja ciekawa, choć ma
swoje ograniczenia w ładowności. Martin przyjmuje zamówienia na przyszły rok,
więc jeśli interesują Was szczegóły, możecie do niego napisać.
[GinkGo Bike Review in English - see my Instagram]
W ekstremalnych warunkach terenowych ochrona głowy podczas jazdy na rowerze górskim jest niezwykle istotna. Kaski rowerowe MTB są specjalnie zaprojektowane, aby zapewnić maksymalną ochronę przed urazami. Wykonane z wytrzymałych i lekkich materiałów, posiadają zwiększoną osłonę tylną i wzmocnienia chroniące przed uderzeniami. Dodatkowo, kaski rowerowe MTB posiadają systemy wentylacyjne, które skutecznie odprowadzają ciepło i zapewniają komfort podczas trudnych wzniesień i zjazdów w gorące dni. To niezastąpione wyposażenie dla każdego rowerzysty górskiego.
OdpowiedzUsuńInteresujący post! Rowery szosowe trek to zdecydowanie strzał w 10 dla osób ceniących komfort podczas jazdy. Zostały zaprojektowane tak, by dawać jak najwięcej radości. Lekka rama, widelec z włókna węglowego IsoSpeed i geometria Endurance nastawiona na komfort to znaki świadczące o najwyższej jakości. To wygodne, ale i szybkie rowery, które sprawdzą się zarówno podczas długich, samotnych eksploracji po okolicy, jak i szybkich grupowych przejażdżek.
OdpowiedzUsuńSpotter blacharski jest narzędziem używanym w blacharstwie samochodowym do naprawy wgnieceń i uszkodzeń karoserii. Jego zastosowanie pozwala na szybką i efektywną naprawę mniejszych uszkodzeń bez konieczności wymiany całych części.
OdpowiedzUsuńDętki do roweru są kluczowym elementem każdego roweru, zapewniającym komfort jazdy i odpowiednie ciśnienie w oponach. Dostępne są w różnych rozmiarach i typach, aby pasować do różnych rodzajów rowerów i stylów jazdy.
Assos Mille GT to seria odzieży rowerowej, znana z wysokiej jakości i komfortu. Produkty z tej serii są projektowane z myślą o zapewnieniu maksymalnego komfortu podczas długich przejażdżek rowerowych, łącząc zaawansowane materiały i technologie.
OdpowiedzUsuń